gravatar

Japoncada önemli cümleler 2

Merhaba Arkadaşlar

Öncelikle Kurban bayramınız kutlu olsun. Bu sabah çok erken kalktım. Bu konuyu yazdım. Hiç boş durmayı sevmem. Artık konuşmaların bazılarını ve konularımın seçimini ne kadar doğru olduğunu çok daha iyi olduğunu anlıyorum. Daha önceki konularda verdiğim sözcük çalışmalarını ezberleyip pratik yapıyorum. Neyse konumuza dönelim. Burada "Japoncam zayıf, bilmiyorum..." gibi cümleler ve Japonca konuşanları anlamazsınız nasıl söylenir, gelin, hep beraber öğrenelim. İşte konu başlık altında konuşma cümlelerimiz:

Önemli Cümleler

- Watashi wa Nihongo ga heta desu. --> Japoncayı iyi bilmiyorum.
- Watashi wa Nihongo ga joozu desu. --> Japoncayi iyi biliyorum.
- Dono kotoba o shitte-imasu ka? --> Hangi dil biliyorsun?

- Nihon go. --> Japonca
- Toruko go. --->Türkçe
- Eigo. --> Ingilizce

- Eigo ga dekimasu ka. (T.O = Eygo ga dekimas ka) --> Inglizce konuşur musun(uz)? (ya da Ingilizce biliyor musun(uz)?
- Nihongo ga dekimasu ka. --> Japonca konuşur musun(uz)? ( Ya da Japonca biliyor musun(uz)? )

Şablon: .... ga dekimasu ka. (T.O =... ga dekimas ka) ---> ..... konuşur musunuz? (ya da biliyor musunuz?)

- Hai, dekimasu. --> Evet, konuşabilirim ( ya da evet, biliyorum)
- Iie, dekimasen. --> Hayır, konuşamam ( ya da hayır bilmiyorum)
- Anata no Nihon go wa joozu desu. (T.O = Anata no Nihon go va co:zu des) --> Japoncan(ız) iyi.
- Anata no Nihon go wa heta desu. --> Japoncan(ız) kötü.

- Nihon go o benkyoo shitte-imasu. (T.O = Nihon go o benkyo: şite-imas) --> Japonca öğreniyorum. (Bunun karşılığı "Japonca çalışıyorum" gibi bir şey)
- Doko de Nihon go no benkyoo o nasaimashita ka (T.O = Doko de Nihongo no benkyoo o nasaymaşita ka) --> Japoncayı nerden ögrendin(iz)?
- Daigaku / Kookoo / Katei de benkyoo shimashita. (T.O = Daygaku/Ko:ko:/ Katey de benkyoo şimaşita) --> Üniversitede / Lisede / Kursta öğrendim.

- Kanji / Hiragana / Katana ga wakarimasu ka. --> Kanciden / Hiraganadan / Katanadan anlar mısın(ız)?
- Hai, wakarimasu. --> Evet, anlarım.
- Iie, wakarimasen. --> Hayır, anlamam
- Yomemasu ga, amari kakemasen. (T.O = Yomemas ga, amari kakemasen) --> Okurum; (ama) pek yazamam.

- Wakarimasu ka. (T.O = Vakarimas ka ) --> Anlıyor musun(uz)?
- Shitte-imasu (T.O = Şite imas ) --> Biliyorum.
- Shirimasen (T.O = Şirimasen) --> Bilmiyorum.
- Yukkiri hanashite kudasai. ( T.O = Yukuri hanaşite kudasay) --> Yavaş konuşun lütfen.
- Yukkiri hanashite kudasaimasen ka. --> Yavaş konuşur musunuz lütfen?
- Moo ichido itte kudasai. ( T.O = Mo: içido ite kudasay) --> Lütfen bir daha söyleyin.
- Kurikaeshite kudasai. ( T.O = Kurika-eşite kudasay) --> Tekrarlayın lütfen.
- Kaite kudasai. (T.O = Kayte kudasay) --> Lütfen yazınız.
- Moo ichido osshatte kudasaimasen ka. (T.O = Mo: içido oşate kudasaymasen ka) --> Tekrar söyler misiniz?